Contacten
Waar in het verleden de consument de showroom/werkplaatsreceptie bezocht voor de aanschaf van een nieuw product/service, komt uit huidig onderzoek naar voren dat online oriëntatie een essentieel onderdeel is in het aankoopproces van nieuwe producten/services.
Waar de consument de ‘digitale voordeur’ steeds vaker weet te vinden, is het ook voor ons als importeur en dealer noodzakelijk dat wij de ‘digitale voordeur’ nog beter gaan leren bedienen.
Gripp op je klant heeft als doel jou te ondersteunen om jouw contactopvolging zo gemakkelijk mogelijk te kunnen uitvoeren om zo de klant optimaal te kunnen!
Waar helpt Gripp bij?

Contactopvolging
Waarom vinden we contactopvolging nu zo belangrijk en wat zijn de voordelen voor jou als ondernemer?

Soorten Leads
In Gripp op je klant vind je als dealer diverse soorten leads, niet alleen sales- en aftersalesleads, maar ook campagneleads en happy calls. Hier vind je alle informatie over de diverse leads.

Contacten afsluiten
Via ‘Gripp op je klant’ ontvang je een lead, je belt verschillende keren, stuurt een WhatsApp en e-mail, maar alsnog blijft reactie uit. Wat doe je dan?
Salesfunnel
Een snelle leadopvolging in minuten biedt het voordeel van een succesvolle connectie via een telefonisch gesprek, gericht op het maken van een concrete afspraak.
Het doel van leadopvolging is altijd het maken van een afspraak.
“Gripp op je klant” verwacht leadopvolging binnen 7 minuten, met als doel 36% concrete afspraken te maken en minimaal 13% verkopen te realiseren. Het verleden heeft aangetoond dat als we dit realiseren, we meer auto’s uit de beschikbare leads gaan verkopen.


“Success doesn’t just come from generating leads; it comes from the dedication to follow up and close them.”
Toekomstige ontwikkeling
De wereld waarin jullie en jullie klanten opereren, verandert continu. Gripp op je klant verandert mee!
Door naar jullie ervaringen en ideeën te luisteren en de nieuwste trends te volgen, werkt ons team dagelijks aan verbeteringen die jullie werk makkelijker en leuker maken.
We zijn druk bezig met nieuwe communicatiemogelijkheden, zoals teamchats, WhatsApp, een koppeling met de Kamer van Koophandel, een demoplanner voor proefritten en voertuigmeldingen vanuit connected data om jouw klanten real-time te kunnen benaderen bij onderhoud of storingsmeldingen.
Heb jij goede ideeën? Deel ze met ons, en wij gaan er graag mee aan de slag!
In ontwikkeling: Whatsapp
Het gebruik van WhatsApp in Gripp is in ontwikkeling. Binnenkort is het ook mogelijk om jouw WhatsApp berichten op het platform te laten instromen. We gaan dit regelen via de WhatsApp Business API.
Om hiervan gebruik te kunnen maken zul je een aantal zaken moeten regelen. Dit vereist een geautoriseerde WhatsApp Business-account, die we voor onze klanten kunnen opzetten en configureren.
Na configuratie kunnen gebruikers geautomatiseerde berichten, zoals notificaties of klantenservice antwoorden, verzenden via WhatsApp. Dit maakt het mogelijk om een breed publiek snel en op een persoonlijke manier te bereiken, wat de klanttevredenheid verhoogt.

