Klantprogramma KKP

Het KKP-programma heeft als doel klanten voor onderhoud en APK naar de dealerwerkplaats te krijgen en hen loyaal te houden. Klanten krijgen servicemeldingen over de aankomende APK-vervaldatum en gepland onderhoud. Afhankelijk van het aantal gereden kilometers per jaar wordt bepaald of een klant één keer per jaar of vaker voor onderhoud moet komen. De timing en de gebruikte communicatiekanalen zijn als volgt: 

Onder  KKP-APK segment vallen klanten die tot 4 jaar na hun laatste bezoek bij een Toyota-dealer zijn geweest. Sommige klanten krijgen ook aparte berichten voor onderhoud als de APK- en onderhoudsdata te ver uit elkaar liggen om te combineren. 

KKP-leads opvolging De KKP leads zijn klanten die nog niet hebben gereageerd op eerdere service berichten en herinneringen voor APK en/of onderhoud. Deze leads worden wekelijks ingeladen om na te bellen. Via de persoonlijke telefonische opvolging vanuit de dealer worden deze klanten benaderd om alsnog een werkplaatsafspraak te maken. De KKP-leadopvolging en bijbehorende doelstellingen zijn inzichtelijk in een dashboard in Gripp.