Hoe krijg je Gripp op je klant:
De uitdaging in de verkoopfunnel ligt in de bovenste lagen: hier worden niet genoeg leads opgepakt en omgezet in afspraken. Vaak door drukte en het niet goed prioriteren van de werkzaamheden.
Hoewel een callcenter kan helpen bij het aanpakken van deze problemen, hebben callagency’sn niet dezelfde productkennis als verkopers.
Met Gripp op je klant is de verkoper leidend, dat is onze spits. Als de verkoper om welke reden dan ook niet de Lead kan opvolgen dan zal het callcenter deze oppakken.
De eerste in de lijn is altijd de verkoper , welke wij extra trainen en begeleiden om ook in de leadopvolging de specialist te zijn en het optimale resultaat uit de beschikbare leads te halen!

Zo helpt 7 Minutes jou als verkoper met snelle leadopvolging via Calldrip

Calldrip biedt een krachtige tool voor leadopvolging door telefoongesprekken op te nemen, om te zetten naar tekst, en waardevolle inzichten te bieden. Hier zijn de belangrijkste voordelen voor jou als verkoper:
1. Gesprekken opnemen en omzetten naar tekst
Met Calldrip worden je telefoongesprekken automatisch opgenomen en omgezet naar tekst. Dit bespaart je tijd, omdat je geen handmatige aantekeningen hoeft te maken. Je kunt eenvoudig terugkijken naar het gesprek om precies te zien wat er is besproken, zodat je geen belangrijke details mist.
2. Samenvattingen van gesprekken
Calldrip genereert automatische samenvattingen van elk gesprek. Dit geeft je snel inzicht in de belangrijkste punten, zonder het hele gesprek opnieuw te hoeven beluisteren of lezen. Dit helpt je om snel de voortgang van elk lead op te volgen en relevante informatie te gebruiken voor het vervolg van het verkoopproces.
3. Gespreksbeoordeling: Verkoopgesprek en afspraken
Naast samenvattingen, biedt Calldrip ook een gestructureerde beoordeling van je gesprekken op basis van specifieke verkoopcriteria:
- Was het een verkoopgesprek?
- Is er gevraagd naar een afspraak?
- Is er een afspraak gemaakt?
Deze duidelijke evaluatie geeft je direct inzicht in de kwaliteit van het gesprek en waar je mogelijk kansen hebt laten liggen. Dit helpt om je voortgang te monitoren en je verkooptechnieken te verbeteren door beter voorbereid te zijn voor toekomstige gesprekken.
4. Feedback en coaching
Calldrip biedt gerichte feedback en coaching op elk gesprek. Je kunt inzichten krijgen in hoe je je verkoop- en communicatiestrategieën kunt verbeteren. Dit helpt je om:
- Je aanpak te optimaliseren en je succesratio te verhogen.
- Continu te leren en te groeien door constructieve feedback.
- Beter in te spelen op de behoeften van je leads en klanten.
5. Efficiëntere leadopvolging
Door het gebruik van gespreksopnames, gestructureerde beoordelingen, en samenvattingen, kun je leads veel efficiënter opvolgen. Je weet precies welke stappen nog genomen moeten worden en wat de volgende acties zijn. Dit vermindert de kans op gemiste verkoopkansen en helpt je om de klantrelaties te versterken.
Samenvattend
Calldrip ondersteunt jou als verkoper met opnames, tekstomzettingen, gespreksbeoordelingen, coaching, en efficiënte leadopvolging. Hierdoor kun je meer gestructureerd werken, je vaardigheden aanscherpen, en je succes in het verkoopproces vergroten.

“Succes begint bij het opvolgen van leads en het nakomen van afspraken. Zorg dat je geen achterstanden oploopt en probeer altijd bij te zijn met je werk. Elke stap die je neemt richting de klant, brengt je dichter bij het bereiken van je doelen.”
In Gripp op je klant tonen we performance-data voor gerichte sturing
Dashboarding ondersteunt lead-opvolging door real-time inzicht te bieden in belangrijke metrics zoals lead scores, conversieratio’s op vestiging en verkopersniveau. Hierdoor kunnen teams beter prioriteiten stellen en de voortgang monitoren. Het bevordert samenwerking binnen het verkoop team en helpt bij het identificeren waar kansen en verbeteringen liggen, wat uiteindelijk de conversiekansen vergroot


